Ontmoet Suzanne Arakelyan


Ik ben Suzanne Arakelyan, meester in de rechten en eigenaar/advocaat bij AKL Advocatuur. Ik heb de selectieve master arbeidsrecht gevolgd aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Ik ben gespecialiseerd in het arbeidsrecht, maar heb ook ervaring binnen o.a. contractenrecht, bestuursrecht en civiel recht.

 

susanne_kl_zw_sm_2

Suzanne over…

De creativiteit in haar werk

“Het recht kan soms stoffig en saai lijken, maar ik zie er juist heel veel creativiteit in. Er zijn veel open normen en de kunst is om deze zo veel mogelijk met de belangen van mijn cliënten in te vullen. Juridische zaken, en met name arbeidszaken, zijn veelal maatwerk. Hierin kan ik veel van mijn creativiteit kwijt. Het is enorm interessant om regelgeving en jurisprudentie te vinden, te gebruiken en in het voordeel van je cliënt te laten werken.”

 

Het belang van inleving

“Goed contact met cliënten is enorm waardevol voor zowel mijzelf als voor de cliënt. Dit omdat bij het recht vaak veel emoties komen kijken. Kijk bijvoorbeeld naar het arbeidsrecht. Zowel voor de werkgever als voor de werknemer kan een ontslagzaak hevige emoties oproepen. Een ontevreden werkgever wilt in veel gevallen dat een werknemer zo snel mogelijk vertrekt omdat anders zijn onderneming schade kan leiden. Voor werknemers is zijn/haar werk de belangrijkste inkomstenbron en een ontslag heeft vaak een enorme invloed op zijn/haar leven. Daar gaan natuurlijk hevige emoties mee gepaard. Het geeft veel voldoening om de cliënt direct bij te staan, gerust te stellen en te adviseren. Wanneer ik cliënten bij sta haal ik alles uit de kast!”

 

Het werken met korte lijnen

“Ik vind het belangrijk dat mijn cliënten weten waar ik mee bezig ben. Cliënten moeten altijd weten waar ze staan en waar ze recht op hebben. Het is daarom ook noodzakelijk om moeilijke juridische termen duidelijk en direct uit te leggen, natuurlijk zonder de feiten te veranderen. Ik verdraai de feiten niet, maar ik draai er ook niet omheen. Ik houd zeer korte lijnen met al mijn cliënten. Ze mogen mij ook gewoon bellen als ze hun ei kwijt willen. In tegenstelling tot andere beroepsgenoten ben ik ook voor kleine dingen snel en gemakkelijk te bereiken.”

 

De missie van AKL Advocatuur

“Het oprichten van AKL heeft diverse beweegredenen gehad. Ten eerste ben ik van mening dat goed juridisch advies voor iedereen toegankelijk moet zijn. We hebben in Nederland bijvoorbeeld het stelsel van gefinancierde rechtsbijstand. De minder draagkrachtige mensen van de samenleving worden hier tegemoetgekomen. Maar wat als je maar net boven deze inkomensgrens valt? Dan moet je honderden euro’s meer betalen voor betrouwbaar juridisch advies. Ik vind dat deze mensen net als iedereen toegang moeten hebben tot het recht. Ook werkgevers en ondernemers zoeken veel te vaak geen juridische bijstand omdat dit te duur is. Daardoor raken ze in veel meer problemen en worden ze opgezadeld met een veel hogere rekening. Voor deze ondernemers kan AKL fungeren als externe bedrijfsjurist.”

 

De toegevoegde waarde van AKL Advocatuur

“AKL heeft veel kortere lijnen dan de grotere advocaten- en juridisch advieskantoren. Binnen deze grotere kantoren zijn er enorme stapels dossiers waarin je zaak verdwijnt. Een belangrijke juridische kwestie heeft een enorme impact op je leven. Het is onwenselijk dat iets dat voor u zo belangrijk is wordt gereduceerd tot een dun mapje in een hoge stapel dossiers. AKL gelooft dat iedereen persoonlijke aandacht verdient. Ons doel is om op een persoonlijke manier altijd het best mogelijke resultaat voor u te bereiken, en niet om uw zaak zo snel mogelijk af te werken alvorens aan de volgende zaak te beginnen. U bent bij AKL altijd het bovenste dossier.”

 

Wat kan ik voor u betekenen?

“U kunt gewoon bellen met 06 37238965 voor een vrijblijvend gesprek. Dit gesprek mag meteen telefonisch, maar u kunt natuurlijk ook een afspraak maken om op een later tijdsstip langs te komen op ons kantoor. Dan komt u een kopje koffie drinken en bespreken we uw mogelijkheden. Ook via info@akladvocatuur.nl kunt u mij makkelijk bereiken. Ik ben u graag van dienst!”